top of page
2019-05-12 (3).png
2019-05-12 (4).png
2019-05-12 (2).png
2019-07-04 (2).png
חיפוש

צומות וריפוי מחלות


יתכן שצום הוא תרופה? ניתן לרפא מחלות על ידי צום? מה זה אומר צום בכלל?

בכל רחבי העולם ומשחר האנושות, אנשים מרפאים מחלות באמצעות צום לסוגיו.


לאורך ההיסטוריה אנשים היו נעים בין תקופות של שפע לחוסר. בתקופות השפע האדם היה צובר שומן ובתקופות החסר מנצל את המאגרים שצבר לטובת תפקוד הגוף והישרדות.


כיום, האנושות חיה בשפע רב ואין כלל את היכולת להשתמש במאגרים שצברנו. ועל כן גם מחלות שפע צוברות תאוצה משנה לשנה. מבין מחלות העודף נמנות: השמנה, סרטן, מחלות לב, מחלות עור, מחלות אוטואימוניות, מפרקים, גידולים שפירים ועוד.

עודף של מסת שומן, עודף כלי דם, עודף רקמות, עודף תפקוד חיסוני ועוד מנגנונים רבים ושונים אשר בבסיסם ישנה אגירה.


בעקבות תרבות השפע בעולם צץ בעשורים האחרונים בצורה הולכת וגוברת טרנד של צומות וניקויים וזאת בכדי להשיל, לנקות, לנקד, לפנות עודפים.


איך קורה כל הקסם?

צום, מאפשר לגוף לעצור לרגע מהפעילות השוטפת של פירוק סוכר, אגירת שומן ומאגרים ולעבור למצב של ניקוי הגוף מפסולת, שיירי תרופות ורעלנים, פינוי של עודפים מכל סוג, חיזוק פעולתה של המערכת החיסונית, חידוש תאים, תיקון רקמות שנפגעו ופציעות או במילה אחת- ריפוי. ריפוי חד, מהיר, עוצמתי, עבור כל מחלה או יציאה מאיזון של הגוף. שחרור של שומן מתאי השומן גם הוא תהליך הקורה בצום אך תלוי בעצימות הצום ומשתנה מאדם לאדם.


בגדול, הגוף מנצל את ההזדמנות להיפתר מכל הדברים שאינם רצויים לו.


סוגי הצומות הנפוצים:

  • צום 16/8 בהם ניתן לאכול במהלך 8 שעות במשך היום ולא לאכול כלל במשך 16 שעות. המנוחה הזו מאפשרת לגוף את כל מה שמיוחס לצום בפסקה הקודמת.


  • צום מיצים כולל שתיה של מספר כוסות של מיצי ירקות (ומעט פירות) מה שמאפשר לגוף להמנע לחלוטין מלפרק מזון מוצק. הגוף מקבל אנרגיה זמינה ומהירה מהמיצים אך מלבד זאת וספיגה גבוהה של ויטמינים ומינרלים, ישנה פעילות חזקה של ניקוי המעי וכל הסגולות המיוחסות לצום וניקוי.


  • צום מים אינו מכיל תזונה כלל ומכיל אך ורק שתיה של מים. מלבד הסגולות הכתובות לעיל של צום רמות הסוכר והאינסולין צונחות מה שמאפשר שחרור מהיר יותר של שומן מתאיו ופעולה חדה ומהירה יותר של ניקוי.

בצום שבין 24-48 שעות, אצל רוב בני האדם, חילוף החומרים הופך למתבסס על שומן ולא על מאגרי סוכר וגליקוגן- תהליך המוכר בשם קטוזיס. קטוזיס הוא בעצם שימוש בשומן ושחרור של חומר שנקרא גופי קטון (אצטון) בהם הגוף משתמש לצרכי אנרגיה. קטוזיס מתבצע או בצום מלא (מים בלבד) או בתזונה ללא פחמימות (תזונה קטוגנית). בתזונה זו רמת האינסולין צונחת מה שמאפשר שחרור תאי שומן.


קיימים ניקויים רבים ומגוונים המשולבים עם אחד מסוגי הצומות בהם ניתן לשלב תזונה וצום יחד אך ישנה חשיבות רבה בהתאמה מדוייקת של סוג הניקוי או הצום לכל אדם באופן פרטני ומדוייק.


למי זה לא מתאים?

צום לא מתאים לילדים, נשים בהריון ומניקות ואנשים מבוגרים מאוד.

חולי סוכרת יכולים לעשות חלק מהצומות ובליווי צמוד בלבד.

כל צום שמשכו מעל יום דורש ליווי של איש מקצוע.


לסיכום, ניקוי וצום יכולים להיות כלי עוצמתי ביותר לריפוי של כל סוג של מחלה או יציאה מאיזון של הגוף. בקליניקה אני משתמשת לא מעט במגוון סוגים של ניקויים וצומות ואני רואה בשטח את זירוז תהליך הריפוי שקורה בעקבות זאת.

יש מי שיעשה צום או ניקוי לטובת ריפוי מחלה מסוימת ויש שיעשו לטובת אורח חיים בריא, מנוחה לגוף ועידוד לבריאות טובה יותר. כך או כך, אני ממליצה לכל אחד להתנסות ובדרך המתאימה והמותאמת לו. ישנם אנשים שגופם כה חלש שהוא לא יוכל לעמוד בצום או ניקוי ושם אבחר בקליניקה להשתמש בניקוי עם מזון ויש אנשים שזה יהיה המפתח שלהם לשינוי אחרי שניסו כבר הכל וללא הצלחה.



לסיום, שני טיפים חשובים!

#1 אל תחששו מרעב. אנחנו אבולוציונית בנויים לימים ארוכים ללא מזון. הקושי הוא תפיסתי בלבד כי כולנו צומחים בעולם של שפע. היו מרוכזים במטרה ומהר מאוד תרגישו את ההבדל.


#2 נסו שלא לאכול 3 שעות לפני השינה. הדבר יאפשר לכם להיכנס לשינה מתקנת ללא מזון במערכת העיכול, דבר שיאפשר את כל היתרונות של הניקוי בצורה ממוקדת ויעילה בלילה.


איך עוזרים לתינוקות עם אטופיק דרמטיטיס אסטמה של העור

אולי יעניין אותך גם:





bottom of page