2019-05-12 (3).png
2019-05-12 (2).png
2019-07-04 (2).png

חמשת המזונות המותרים והאסורים לטיפול באורטיקריה

קיימות אין ספור תיאוריות ושיטות טיפול תזונתיות בנוגע להתמודדות עם אורטיקריה (סרפדת, חרלת). אז תנו לי לעשות לכם סדר ולבשר לכם מה היא שיטת הטיפול התזונתי שמצאתי כיעילה ביותר ומה הם חמשת המזונות המותרים והאסורים באורטיקריה שיעזרו לכם להרגיע את ההתפרצות ולשמור על מרקם חיים תקין ובריא.

ההתפרצות של המחלה היא בדרך כלל סוערת, חמה, מלווה בפריחה מגרדת ולא נעימה ועוד תסמינים רבים שכמעט וניתן לדמות להתפרצות של הר געש אשר מתפרץ מתוך גופנו שלנו. הייתכן כי תזונה יכולה לסייע בכיבוי ההתפרצות?

עם ניסיונות העבר והספרות המדעית הרפואית, ניתן לראות כיצד תזונה יכולה להוות בסיס ולסייע עד מאוד בשיפור התסמינים, החלמה יעילה יותר ושמירה על נסיגה ארוכה של המחלה.

האם שמעת בעבר את המשפט "you are what you eat"? בתרגום חופשי, אתה עשוי ממה שאתה אוכל. ואכן זה המצב. תזונה היא הדלק הבסיסי, הראשוני, שאנחנו יכולים לתת לגופנו כדי להזין, לנקות, לחזק ולדאוג לכל התפקודים השוטפים של הגוף. לכן, הטיפול התזונתי הינו הבסיס בכל תהליך ההחלמה והוא צריך להיות מושתת על אותם העקרונות אך עם אבחנה והתאמה מדויקת לכל מטופל.

לרוב, נבחר לעשות ניקוי לגוף – כשלב ראשון. מעין "ריסט" לכל המערכות בכדי להרגיע, לנקות, להתאפס ומשם להתחיל לבנות, להחלים ולהתחזק. את הניקוי מאוד חשוב להתאים למטופל, תסמיניו, יכולותיו ורמת ה"רעילות" הקיימת בגוף. דבר חשוב בתהליך הוא ההכנה לניקוי שכן חשוב מאוד לעשות את הנ"ל בצורה הנכונה, ההדרגתית וללא זעזועים מיותרים לגוף.

לאחר תהליך הניקוי נעבור לשלב השני – שלב ההזנה. לאחר שניקינו את הגוף, כיבינו את הר הגעש, ייעלנו את תפקוד הכבד, מערכת העיכול ואיברי הגוף נרצה להזין את המערכות ולחזק אותן וזאת קודם כל ע"י תזונה נקייה ומאוזנת שתאפשר לנו החלמה יעילה יותר של המחלה ושמירה על הפוגה ארוכת טווח.

אז מה הם אותם 5 המזונות המותרים והאסורים לטיפול באורטיקריה:

חמשת המזונות המותרים והאסורים ל אורטיקריה סרפדת

*בטיפול המותאם נשים לב לאלרגנים כמו סויה, אגוזים וכו' וכמו כן נדייק את הטיפול התזונתי למטופל, מעבר לטבלה זו.

אולי יעניין אותך גם: