Sand Dunes

במחלות כרוניות

ההתמחות שלי במחלות כרוניות

ענבלליב פרץ נטורופתית ל אסטמה של העור ו סרפדת

בעולם מתועש ומתקדם כמו שלנו, רובנו חיים אורח חיים דורשני ולא מפנים מספיק תשומת לב לגוף שלנו. מה כל סימן שעולה אומר לנו, איך בכלל להקשיב לגוף, האם אנחנו מזינים כמו שצריך את גופנו- שאלה קריטית מכיוון שהזנה היא המפתח, הדלק שיקבע כמה הגוף שלך חסר או חולה אל מול מוזן ובריא.

מה היא בכלל מחלה כרונית?

ההגדרה של מחלה כרונית היא כזו הנמשכת לפחות שנה ודורשת התייחסות רפואית (1).

מבין המחלות הכרוניות ניתן למנות את מחלות הסינדרום המטבולי (מחלות לב וכלי דם, סוכרת ותנגודת אינסולין, יתר לחץ דם, שומנים גבוהים והשמנה), כבד שומני, סרטן לסוגיו, מחלות עור (פסוריאזיס, אקנה, אורטיקריה, אטופיק דרמטיטיס..), פטרת, פיברומיאלגיה, מחלות מעי דלקתיות, דלקות מפרקים, אסטמה, אלרגיה ועוד.

כמה מחלות כרוניות נפוצות?

מנתונים עדכניים של הCDC עולה כי 51.8% מהאוכלוסיה הבוגרת סובלת ממחלה כרונית אחת ו27.2% מהם סובלים משתי מחלות כרוניות ויותר (2). נתונים מסחררים.

הקליניקה שלענבל ליב פרץ
ייעוץ אישי עבל ליב פרץ
פורום ייעוץ למחלות עור ונטורופתיה

מה הקשר לאורח החיים שלנו?

ישנם גורמים שקשה מאוד לשלוט עליהם כמו האוויר אותו אנחנו נושמים, המים אותם אנחנו שותים או אזור המגורים שלנו. למרות שאם תשאלו אותי, הכל תחת בחירתנו. אבל עדיין, אם להסתכל באופן נגיש על הגורמים, הנ"ל תקפים לגבי רוב האנשים בעולם המודרני בעוד לא מעט גורמים כן נגישים לנו לשינוי כל עוד אנחנו מודעים אליהם.

הגורמים הנשלטים יותר הם כמובן התזונה שלנו, השינה שלנו, תרופות, ההתפתחות הרוחנית שלנו והמודעות לגוף. בקיצור, אורח חיים בריא.

ישנו קשר ישיר למצב הזנת הגוף שלנו אל מול מצב הבריאות או התחלואה.

ברגע שאנחנו שמים את ה"דלק" הנכון, הגוף ידע לתעל אותו באופן חכם, להזין את הרקמות שלנו, את האיברים והמערכות ולדאוג לתפקוד התקין ביותר שניתן. הבעיה הגדולה היא שאנחנו, בני האדם, טובים מאוד בלשבש את אותם מנגונונים טבעיים.

מה משותף לכל המחלות הכרוניות יחד?

בכל המחלות הכרוניות יש נקודה מסוימת שיצאה מאיזון. איבר מסוים, מערכת מסוימת או רקמה כזו או אחרת. המטרה שלי בטיפול היא להבין מה בדיוק יצא מאיזון, איך אני מחזירה את האדם למסלול הנכון, מה חסר בגוף או מה נמצא בעודף, מה הנטיות הגנטיות שלו או איזו תזונה מתאימה יותר או פחות לאותו המטופל.

זאת אני עושה באמצעות האבחון האירידולוגי, מכשיר הInbody Analyzer, בדיקות דם ומעבדה, אבחנות רפואיות, בדיקות ייעודיות וכמובן תשאול מעמיק על ההסטוריה הרפואית ואורח חיו של המטופל. כל זאת עוזר לי להרכיב את כל חלקי הפאזל כדי לייצר את הטיפול המדוייק עבור המטופל.

כאשר יש לי את כל המידע בידיים, אשלב את ההזנה הנכונה לאדם, תוך הדרכה לשינוי אורח החיים וכמובן תמיכה עם צמחי מרפא, פטריות מרפא, תוספים, ארומתרפיה או כל כלי אחר רלוונטי.

הזנה ומוטציית MTHFR

הידעתם? 60%-70% מהאוכלוסיה סובלת ממוטציה גנטית בשם MTHFR.

מדובר בפגם גנטי באנזים MTHFR - Methylenetetrahydrofolate reductase. לאנזים זה תפקיד חשוב בתהליך המתילציה – תהליך במנגיש נוטריאנטים (רכיבי הזנה) לגוף שלנו.

מבלי להנגישם לגוף, הנוטריאנטים אינם יכולים לבצע את עבודתם החשובה, מה שעלול לפתח בגוף אתגרים בריאותיים רבים. MTHFR הוא אנזים מפתח להנגשת חומרים קריטיים לתפקודו התקין של הגוף.

במידה ועלה בבדיקה כי הינך נשא של הגן הגורם לאנזים MTHFR לתפקד בצורה לקויה, זו איננה גזירה או אבחנה של מחלה פתולוגית.

כל שזה אומר הוא שישנו צורך להתאים את התזונה או התוספים בכדי לתמוך בצורה טובה יותר בגנטיקה.

בשורה התחתונה, הימצאותה של מוטצייה גנטית זו היא מפתח להזנת הגוף. במידה ואתם נשאים שלה כדאי שתדעו ותפעלו בהתאם כדי למנוע חוסרים תזונתיים והתפתחות של מחלות כרוניות.

רוצים לדעת עוד על MTHFR? לחצו כאן.

נושא נוסף וסופר חשוב הוא חוסרים תזונתיים הנגרמים עקב שימוש ממושך בתרופות.

רוב התרופות הניתנות באופן קבוע כמו תרופות ללחץ דם, סוכרת, דילול דם, צרבת ועוד, גורמות לחוסרים תזונתיים משמעותיים בגוף של ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון, חלבונים, חומצות שומן ואפילו הורמונים. עבור כל אדם הלוקח תרופה כזו, חובה לבדוק מה הם אותם החוסרים אותם התרופה שלו גורמת ולהשלימם בהתאם אם דרך התזונה או דרך תיסוף.

אותם החוסרים עלולים לגרום לתופעות לוואי שניוניות כמו כאבי שרירים, התכווצויות שרירים, עייפות ותשישות ואפילו התפתחות של מחלות נוספות או תופעות לוואי קשות אף יותר.

בקליניקה אני עובדת עם הDrug Balancer כדי לבדוק התנגשויות בין תרופות לתוספים, מזונות או צמחי מרפא, חוסרים תזונתיים הנגרמים משימוש ממושך בתרופות ומאיפה ניתן להשלימם דרך תזונה.

רוצים לבדוק לאילו חוסרים התרופה שלכם גורמת? לחצו כאן.

לסיכום, צריך להכיר בעובדה כי מחלות כרוניות הן דבר נפוץ מאוד והופעתן הולכת ומתגברת בעולם המערבי. את רוב המחלות הכרוניות ניתן היה למנוע עם אורח חיים נכון והזנה מלאה של הגוף בכל הדלק הנכון לו. עם הידיעה שמניעה קלה בהרבה מטיפול במחלות כרוניות, ישנם מספיק כלים אבחנתיים וטיפוליים אשר יכולים לסייע בהחזרת הגוף לאיזון ושיקום של הגוף, כך שגם אם קיבלתם אבחנה כזו או אחרת זו איננה גזירה וכל עוד אתם נכונים לבצע שינוי, המצב יכול להשתנות גם הוא.

חושבים שגם הגוף שלכם יצא מאיזון? פנו אלי.

1. www.cdc.gov/chronicdisease/about/index.htm

2. Peter Boersma, MPH, et al. Prevalence of Multiple Chronic Conditions Among US Adults. RESEARCH BRIEF, Volume 17, September 17, 2020

"You are what you eat"

אתה הוא מה שאתה אוכל